fredag 5 september 2014

Verklig dröm

Inatt vaknade jag fast ändå inte. Bara så där vagt, "är jag vaken eller sover jag"-känsla.
Men i alla fall låg jag där och helt plötsligt kryper det nåt på armen. Då blev jag klarvaken. Jag var övertygad om att det var en spindel större modell husspindel. Började vifta och den försvann. Sen märkte jag att täcket inte låg helt platt. Åh nej FAN! Den kröp in under täcket!! Och då började det krypa på magen. Gissa paniken! Jag verkligen flög ur sängen och jag skrämde slaget ur mexiko som försökte fly på det halkiga golvet. Tände ljuset. Sebb blir bländad och undrar vad som händer. -Spindel i sängen! Pekar på mitt täcke. Jag lyfter försiktigt och kikar. Ser ingen spindel. Bär ut täcket halvt skräckslagen till hallen, där finns skor jag kan banka på spindeln när den ramlar ner på golvet. Det kom ingen spindel. Det var ingen kvar i sängen heller.
När jag la mej igen funderade jag på vad som hade hänt. Då kom jag att tänka på att jag drömde om att jag gick någonstans och jag skulle undvika att väcka spindlarna. Så allt var i mitt huvud. Fy vad äckligt. Hjärnan kan verkligen spela en ett spratt då och då.
Kan tillägga att jag sovit dåligt flera nätter och tagit ut mej helt under dagarna. Hoppas nattens mardröm rättade till allt.

Inga kommentarer: